Endometriozė – dažna ir sunkiai diagnozuojama liga

Endometriozė – lėtinė, progresuojanti ir atsinaujinanti būklė, su kuria susiduria bent 5-10 proc. moterų visame pasaulyje, o dėl gebėjimo pamėgdžioti įvairių ligų simptomus, dar vadinama liga „beždžione“.

Vilniaus „MediCA klinika“, esančios Kedrų g. 4, gydytoja akušerė-ginekologė Akvilė Vilkaitienė teigia, kad nesant specifinių, tik šiai ligai būdingų simptomų, diagnostika yra smarkiai apsunkinama, todėl dažnai diagnozę tenka patikslinti ir nustatyti atmetimo būdu.

Pagrindiniai endometriozės simptomai:

• skausmas – skausmingos mėnesinės, skausmas lytinių santykių metu ar lėtiniai dubens skausmai;
  • nevaisingumas – 30-50 proc. endometriozę turinčių moterų yra nevaisingos.

Kadangi nėra gydymo, tinkančio visoms pacientėms, jis parenkamas individualiai, priklausomai nuo nusiskundimų, amžiaus, endometriozės stadijos, pastojimo planų bei lytinio aktyvumo. Endometriozė gali būti gydoma:

• medikamentiniu būdu hormoniniais preparatais;
  • taikant kompleksinį – medikamentinį ir chirurginį – gydymą, kuomet hormoniniais preparatais pristabdomas endometriumo ląstelių vešėjimas, o operacijos metu pašalinami endometriozės židiniai.

Gydytoja įspėja, kad patiriant bet kokius dubens skausmus reikėtų neatmesti endometriozės tikimybės, nes laiku atlikta diagnostika gali sustabdyti ar sulėtinti ligos progresavimą ir padidinti pastojimo tikimybę.

Jei patiriate nemalonius simptomus – nenumokite į juos ranka, registruokitės vizitui pas gydytoją akušerę-ginekologę Akvilę Vilkaitienę: kontaktai

Daugiau